Bejutás a Google első találatai közé

keresőoptimalizálás SEO Google Bing online marketing

A keresőoptimalizálás célját általában úgy határozzák meg, azt kell elérnie, hogy minél előrébb sorolja a kereső az általunk gondozott blogot, honlapot, facebook fiókot … és hosszú felsorolás helyett tömörebben – a webegységünket.
(A keresőoptimalizálást SEO-nak is mondjuk, az angol nyelvű tükörszót használva, amely mögött a Search Engine Optimization kifejezés áll.)
Hogy nagyon laikusok is értsék, mondok egy példát: ha hokedlit szeretne valaki vásárolni, akkor beüti a keresőbe (Magyarországon legalább 95%-os valószínűséggel a Google keresőjébe) a hokedli szót.

 

Ekkor százával-ezrével megjelennek a hokedliárusok honlapjai, webáruházai, de mondjuk a századik találatra már senki nem kíváncsi, mert általában az első néhány találat között megtaláljuk a szívrepesve várt hokedlinket a pénztárcánkhoz illő kivitelben.

A hokedliárusok szempontjából ezért alapvető fontosságú, hogy honlapjuk a keresőben elöl álljon, különben nem sok értelme lenne honlapot üzemeltetni. Ezért vagy maguk keresőoptimalizálják vagy szakembert, ügynökséget hívnak a siker kivívásához.

A kákán is csomót keresők most megjegyezhetik, hogy a keresőalgoritmusok, amelyek a honlapokat sorrendbe rendezik, ipari titkot képeznek, tehát merő okoskodás minderről beszélnünk.
Számukra egyfelől azt üzenhetjük, hogy a keresők mégiscsak kiadnak bizonyos irányelveket, útmutatásokat, webmesterek munkájához szükséges analitikai eszközöket.

A Google például egy Search Console nevű programmal siet a segítségünkre (www.google.hu/webmasters/tools/home?hl=hu), és a Microsoft keresője, a Bing is nyújt támogatást (www.bing.com/toolbox/webmaster).
Másfelől pedig az összegyűlt tapasztalat is azt mutatja, hogy az irányelveket betartó, szakmailag korrekt, átlátható forrású, rendszeresen karbantartott, frissített honlapok, amelyek élő, eleven kapcsolatban állnak más honlapokkal, online kiadványokkal, online közösségekkel, hosszú távon mégiscsak előrébb állnak, mint az elhanyagolt, szabálytalan eszközökkel élő társaik.

A keresőoptimalizálás komplex művészet

Nem szeretném magamra haragítani a számítástechnikusokat, a számítástechnikai mérnököket, de az a véleményem, hogy a számítástechnika – benne a keresőoptimalizálás - komolyabb dolog annál, mintsem hogy számítástechnikusokra lehetne bízni. :-)

Persze, nélkülük sem megy, de például a marketing új ágának, az online marketingnek a képviselői nélkül sűrű versenymezőben nem lehet versenyképes honlapot létrehozni.
Szemiotika, pszichológia, ergonómia, számítástechnika, marketing, általános műveltség – és sorolhatnám a sikeres komplex keresőoptimalizálás feltételeit.

A technikai megközelítést talán az alábbi ábra foglalja leginkább össze:

keresőoptimalizálás SEO Google Bing online marketing
A keresőoptimalizálás célkeresztje a Bognár Stúdiótól


A keresőoptimalizálás komplexitása miatt egyetlen írásban aligha lehet összefoglalni annak teljességét. De azért sem, mert szinte folyamatosak a változások, folyamatosan új jelenségekbe botlunk. Korábban a kulcsszavas linkelés volt a nyerő, aztán a content seo (tartalmi seo) következett, ma már a keresések jelentős része szóban hangzik el mobiltelefonon, mit is lehet akkor kezdeni egy leírt kulcsszóval? A dilemmák száma nő, a siker elérése egyre több munkát igényel a honlaptulajdonosoktól vagy megbízottjaiktól!

***

A témában ajánlom még: