Nemrég még karanténban éltünk
A karantén idején üresen tátongtak az utcák, amikor rövid sétára indult az ember alig találkozott valakivel.
Érdekes volt a megfigyelés, mely szerint ha szembe jött valaki a járdán, messzire kikerültük egymást.
A zsigereinkbe beleívódott a hírek üzenete: Olaszországban, Spanyolországban hány száz halottat regisztráltak, s lassan a magyar halottak száma is elkezdett gyarapodni.
A megszokott offline munkák helyét átvette az online munkavégzés, a home office hirtelen aranybetűs dologgá változott.
Az áruházi vásárlás is kisiklott a hétköznapok rendjéből.
Már elszoktunk attól, hogy létezzenek hiánycikkek, s most hirtelen hiánycikké vált a szájmaszk, a társadalmi kapcsolattartás online eszköze, a webkamera és sorolhatnám.
Miközben áruféleségek tömkelege vált hirtelen feleslegessé.
Hullámzó online marketing
A web megtelt gondozatlan honlapokkal, blogokkal, s jórész eltűntek a hirdetések is a Google-placcról. A keresőoptimalizálásra vonatkozó megrendelések szinte elapadtak.
Az online marketing az előre gondolkodóknál felértékelődött, a nehéz helyzetű vállalkozások jelentős részénél viszont háttérbe szorult!
Aki tehette, mint jómagam is, újragondolta a honlapját, blogját, frissített, modernizált - készült a gazdasági feltámadásra.
Sokkra sokk
Most újra utcára merészkedek és amit látok, sokkhatásként ér. Legalábbis Pécsett ezt tapasztalom. Tömeg mindenütt. Az eddig üres buszokon utasok bámészkodnak kifelé. A járdán már kikerülhetetlen a szembe jövő polgár, mert körülötte is emberek mozognak a céljuk felé.
Sok a sokkból - de most már nézzük mindennek a jó oldalát.
Kezdődhet a munka, újra beindulhat az online marketing!
***
A Pécs városához kapcsolódó írásokból: