Mi is az a link?
A link (backlink) az online marketing munka során alkalmazott "eszköz". A honlapok, blogok, webáruházak szövegtestében szétszórva vagy külön csokorba gyűjtve foglalnak helyet a home page felületén, az oldalakon, a bejegyzésekben vagy a termékismertetőkben.
A link szerepe szerint egy-egy webegységet köt a világhálóhoz. Ennek elősegítése a linképítés.
A linkek felépítése
Először is vegyük a legjellemzőbb megoldást, a szöveg alapú linket. A szöveg (anchor text) állhat egy vagy akár több szóból is. Erre a szövegre rakódik a címzés, hogy a szöveg tartalmát melyik másik honlappal vagy belső honlapoldallal kösse össze.
Készítsünk egy példát!
Tegyük föl, hogy innen, a gerilla.reblog blogból szeretnénk az olvasóinknak megmutatni, hogy például ki lehet az a SEO szakember, aki foglalkozik a linkek ügyével is. A vastagon szedett szöveg lesz az anchor text. A cél pedig a Bognár Stúdió eme oldala:
https://bognarstudio.hu/keresomarketing-ugynokseg-szakerto/
Mindebből a bejegyzés szövegében ennyi fog látszani: SEO szakmber
A linképítés értelme
A tőlünk induló, illetve a mi honlapunkat célzó link viszi - illetve hozza - a kiinduló hely erejét is, így a megcélzott hely egyre erősebb lehet. Márpedig ez SEO szempontból fontos, mert a keresőtáblán való előrehaladáshoz bizony kell a linkerő.
A linképítés során nem csak a spontán linkek érvényesülhetnek, hanem a tudatosan kapcsolódóak is a jól kiválasztott induló és érkező oldalakon, a linkek ereje révén . A linképítést érdemes szakértőkre bízni, mert a szabályok megsértése negatívan érintheti az oldalainkat.