szövegírás keresőoptimalizálás

1.) A szövegről általában
 

Aki blogot ír és használ valamilyen szövegszerkesztést segítő beépülőt - ilyen például a Jetpack - annak ismerős lesz, amit elsőre mondok. 
A megírt szöveget "átnézi" a program és közli, hogy rövidítsek a mondatokon. Százalékosan kimutatja, hány százalékban sértettem meg az átlagos, kívánatos mondat hosszát, megsértettem-e a szövegírás írott-íratlan szabályait.
Emögött a programkészítők ama felismerése és tudományosan igazolt ismerete áll, hogy az olvasók nem kedvelik a hosszú mondatokat, mert nehezebb azok tartalmát megérteni. Tehát úgy kell megformálni a közlendőnket, úgy kell szövegelnünk, hogy sitty-sutty.
Akkor azt általában érteni fogják.

 

Olykor, ha a mondandóm ezt megkívánja és olyanokhoz fordulok a klaviatúrámmal, akikről feltételezem, hogy összetett mondatokat is megértenek, fittyet hányok a mesterséges intelligencia intelmeire.

Ám ha a mondat hossza gondot is okozhat, a teljes szövegé nem.
Online felületen a keresőoptimalizálás szempontja is fontos. Vannak akik szó mennyiséget, vannak akik karakter mennyiséget jeleznek szükséges mennyiségnek. Mármint ahhoz, hogy a Google komolyan vegye besorolásnál az adott cikket, bejegyzést, egyéb írásművet.

2.) A marketing szöveg igen komoly jelentőséggel bír
 

Különösen kisvállalkozások esetében. A kisebb cégek, hivatalos elnevezéssel KKV-k, általában nem rendelkeznek marketing osztállyal és azon belül szövegíróval. Így vagy a jó szövegű titkárnő, Icuka kap megbízást két kávéfőzés közé PR-szöveg alkotására, vagy újságírót bíznak meg. Ritka esetben marketinges szövegírót, pedig ez volna a nyerő stratégia.

Miért?

Például: a szövegíró többször megismételné az írásműben a termék nevét. Icuka ezen kiakadna, mert sok az ismétlés, márpedig az ismétlés az ismeretei szerint rossz dolog.

A szövegíró viszont tudja, a termék nevét sulykolni kell.

Az újságíró blikkfangos címet írna, a szövegírónál 3 és 11 szó közé esne egy hosszabb cím.

Mindhármójuk a saját szakmájában jó. Icuka kávéja ébren tart, az újságíró kiváló hírt tud szerkeszteni, a szövegíró pedig prímán el tudja adni a Bognár Stúdiót! :-)

***

Elolvasásra ajánlom: A szövegírás. A szöveg logikája, hatékonysága

Amikor a kép beszél: Nem kell nő a reklámba!