Termékhalál

Termékek útja a halálukig

Amikor egy termékről beszélünk, akkor a történészeknek, a politológusoknak, a marketingeseknek egyaránt eszébe juthat "a termék életciklusa" fogalom. Mivel a termékek - legyenek azok akár ideológiaiak, akár politikai termékek, akár fizikai értelemben vett gyártmányok, bizonyos szempontból hajszálra úgy viselkednek, mint az élőlények.
Vagyis megszületnek, élnek és virulnak (esetleg átalakulnak, ahogyan bábból pillangó születik), majd meghalnak, elpusztulnak.

0 Tovább

Árak: mennyi az annyi?

Miért lettünk vállalkozók?

A rendszerváltás után számtalan magyar előtt nyílt meg az út, hogy vállalkozóvá legyen.
Százezrek szükségből, munkahelyük megszűnése miatt lettek "kényszervállalkozóvá". Mások viszont a lehetőséget meglátva, az alkalmazotti létet ledobva lettek "a maguk urai" - kisvállalkozók.
A vállalkozói lét megteremtéséhez számos valós és legendába illő példa adott rugókat. A nyaranta a Balatont elözönlő "nyugatnémet" Mercedesek mellett a köznyelv is adott némi támpontot. Gyerekkoromban ha valamit nagyszerűnek véltünk, így adtunk hangot tetszésünknek: - Hű, apám, ez milyen maszek!

2 Tovább

Marketingháború: a marketing folytatása más eszközökkel

Gazdaság és online marketing

online marketing marketing keresőoptimalizálás keresőmarketing gazdaságsprintA marketing háborút online fegyverekkel vívják


Ha a gazdaságról esik szó egy társaságban, akkor a legtöbb embernek először egy gyár képe ugrik elő, s benne egy olajfoltos kezeslábasban, franciakulccsal bíbelődő szaki. A kép olykor finomodik és a televízióban látott elegáns autóösszeszerelő üzem látványa vetül a képzelet képernyőjére, s itt már egy tiszta, kék köpenyes "munkás arisztokrata" képe rajzolódik ki.
Aztán lesz, aki megjegyzi, ha éppen megered társalgás közben az eső: a mezőgazdaság már szomjazta ezeket a cseppeket.

0 Tovább

Megy a hideg és jön a meleg! De mennyiért?

A klaszter nagy dolog

Elöljáróban mindjárt szögezzük is le: az az igazán nagy dolog, ha a piacon konkurensek fognak össze! Ki hinné, pedig immár az egész világon, így Magyarországon is komplett hálózatok működnek konkurensnek tudott, vagy legalábbis annak gondolt cégek, vállalkozások, vállalkozók együttműködésével.
Ezeket a hálózatokat klaszternek nevezzük.
A Wikipedia megfopgalmazása szerint a klaszter:

" Olyan cégek gazdasági hálózata, amelyek ugyanabban az ágazatban (előállítók, szállítók, kutatók, szolgáltatók) dolgoznak, illetve azonos ágazatokat fognak össze."

De az igazán nagy dolog az, hogy ebből az együttműködésből valamennyi piaci szereplő hasznot húz.
Minket persze most, két időszak határán - amikor a hideg megy, viszont jön a meleg - a szolgáltatásokat igénybe vevő polgár érdeke érdekel a legjobban.
A példánk tehát az Energiapartner klaszter lesz, pontosabban az ebben tömörült épületgépész kisvállalkozások javaslatai, amelyeket igenis aprópénzre, sőt, ha lehetséges, akkor vastagabb megtakarításra kívánunk és tudunk felhasználni. (És nagyvonalúan eltekintünk a vállalkozások előnyétől, például a közös, országot átfogó erős honlappól származó előnyükről, ahol az érdeklődő területi és szakmai alapon is válogathat a klaszterbe tömörült szakemberek közül - kikerülve a mekkmestereket.)

0 Tovább

A piacbővítés lehetőségei

Irány a piac

Amikor piacra lép egy vállalkozó vagy vállalkozás, számos dologgal kell megküzdenie, melyek között a piaci szegmentálás, a termék pozicionálás marketing feladatai is helyet foglalnak. Magyarán a vállalkozás kijelöli a maga és termékei helyét a piacon (ár, minőség, mennyiség) és földrajzi értelemben is ezt teszi.
Telik-múlik az idő és akár a konkurenciaharc élesedése (gondoljunk csak a Vatera bírkózására a korántsem apró apróhirdetési piacért), akár a recesszió, akár a pezsdülés meglovagolása a kiindulópont, de előtérbe kerül a piac bővítése által a bevételek növelésének (vagy a talpon maradásnak) az igénye.

0 Tovább
«
12

gerilla

blogavatar

A modern gerilla fegyvere az online tudás. Ennek megszerzése, szétosztása a mai gerilla feladata. Legyen tehát gerillamarketing. S lő(n)!

Blogroll

Gerillamarketing:
Geillamarketing
Marketing blog:
Online marketing mix
SEO-keresőoptimalizálás:
Keresőoptimalizálás
A blog műfajáról:
Blog
Hogy legyen mire ülnöd, ha olvasod:
Sarokkanapé

Utolsó kommentek

Címkefelhő

közélet (8),politika (7),keresőoptimalizálás (6),marketing (5),Pécs (5),munkasprint (3),online marketing (3),gazdaságsprint (3),autóbérlés (3),sofőrszolgálat (3),kukásautó (2),energetikai tanúsítvány (2),autó (2),gazdaság (2),uber (2),vezetőképzés (2),kanapé (2),autókölcsönzés (2),SEO (2),ülőgarnitúra (2),taxi (2),honlap (1),termék (1),erőszak (1),divat (1),kerekesszékesek (1),tudás (1),remeny (1),Kis Grófo (1),vagyon (1),Áder (1),content SEO (1),önkormányzat (1),halalsprint (1),fotó (1),tervezett elévülés (1),Obama (1),elnök (1),szépség (1),képzés (1),tanfolyam (1),nagydologsprint (1),klaszter (1),Energiapartner (1),túlélőkészlet vezetőknek (1),kazán (1),energetika (1),keresőmarketing (1),autósprint (1),gázkészülék-szerelő (1),beruházás (1),árak (1),gazdasagsprint (1),információs kor (1),Google Trends (1),jobb agyféltekés rajzolás (1),rajztanfolyamok (1),duguláselhárítás (1),vezetés (1),marketingmix (1),vállalkozás (1),#bukás (1),lakatfal (1),szerelem (1),államszocializmus (1),Balog Zoltán (1),egészségügy (1),Gyurcsány (1),viselkedési közgazdaságtan (1),DK (1),pártok (1),választás (1),viselkedési politológia (1),oktatás (1),Fodor Ibolya (1),internet (1),felhasználó (1),cgm (1),vakcsoport (1),Orbán Viktor (1),fogyasztó (1),seo (1),FIDESZ (1),szociológia (1),társadalom (1),demokrácia (1),MSZP (1),ár (1),bejutas (1),Mohács (1),szobrász (1),kultúra (1),Böszörményi (1),humor (1),kép (1),hulladékgyűjtők (1),piacbővítés (1),ABútor Outlet (1),piac (1),Bing (1),Google (1),horgászat (1),akció (1),húsvét (1),árpolitika (1),horgász (1),hal (1),azelsosprint (1),élmény (1),Abaliget (1),ponty (1),SERES (1)