A piacbővítés lehetőségei

Irány a piac

Amikor piacra lép egy vállalkozó vagy vállalkozás, számos dologgal kell megküzdenie, melyek között a piaci szegmentálás, a termék pozicionálás marketing feladatai is helyet foglalnak. Magyarán a vállalkozás kijelöli a maga és termékei helyét a piacon (ár, minőség, mennyiség) és földrajzi értelemben is ezt teszi.
Telik-múlik az idő és akár a konkurenciaharc élesedése (gondoljunk csak a Vatera bírkózására a korántsem apró apróhirdetési piacért), akár a recesszió, akár a pezsdülés meglovagolása a kiindulópont, de előtérbe kerül a piac bővítése által a bevételek növelésének (vagy a talpon maradásnak) az igénye.

0 Tovább

Keresőoptimalizálás: keress vele!

Bejutás a Google első találatai közé

A keresőoptimalizálás célját általában úgy határozzák meg, azt kell elérnie, hogy minél előrébb sorolja a kereső az általunk gondozott blogot, honlapot, facebook fiókot … és hosszú felsorolás helyett tömörebben - a webegységünket.
(A keresőoptimalizálást SEO-nak is mondjuk, az angol nyelvű tükörszót használva, amely mögött a Search Engine Optimization kifejezés áll.)
Hogy nagyon laikusok is értsék, mondok egy példát: ha hokedlit szeretne valaki vásárolni, akkor beüti a keresőbe (Magyarországon legalább 95%-os valószínűséggel a Google keresőjébe) a hokedli szót.

0 Tovább

A húsvéti árkedvezményekről

Akció hegyén-hátán

Közeleg a húsvét, most aztán se szeri, se száma a húsvéti akciónak. Persze a nyúl hátára pattanó kereskedelemi egységek egy részének árajánlata nem kapcsolódik szorosan az ünnephez, semmilyen más célt nem szolgál a mostani akció, mint az általános vásárlói érdeklődés felkeltését.
Számomra azok az akciók szimpatikusak, amelyek legalább érintőlegesen kapcsolódnak egy konkrét ünnephez, vagy legalábbis egy nagyon tág asszociációval csatlakoznak.

ár árpolitika marketing húsvét akcióBárányborda: Antall Ildikó Komótos lakomák c. könyvében recepttel.
Forrás: Étterem Pécs, Receptek


Olyasmire gondolok most, mint a bárányból készülő ételeket tartalmazó szakácskönyv híre, vagy a locsolás illatfelhőjét idéző - asszociatív - 50%-os Bioderma akció a SIPO Patikáknál.

0 Tovább

Melyik párt lesz a baloldal vezető ereje? - vizsgálat SEO eszközökkel

Verseny a pártok között

A verseny a politikai mezőben általában nem csak a politikai ellenfelek, hanem potenciális, sőt valóságos szövetségesek között is dúl.
Ma Magyarországon például a baloldalon láthatunk kifejezetten határozott versenyt az MSZP és a DK között: melyikük is voltaképpen a baloldal vezető ereje. A tét: ki lehet a FIDESZ kihívója.
Ha a pillanatnyi erőviszonyokat vesszük figyelembe, akkor a közvélemény-kutatások eredményeire hagyatkozhatunk. Ezek szerint - a TÁRKI 2016 januári felmérése szerint - a teljes lakosság körében az MSZP-nek 7%-os, a DK-nak 3%-os támogatottsága van. A Nézőpont Intézetnél 11:5 az állás.
Tehát azt mondhatjuk, hogy a közvélemény-kutatások szerint az MSZP-nek kétszer akkora a támogatottsága, mint a DK-nak.

0 Tovább

A fogyasztó visszavág

Pórul járt fogyasztók

Az amerikai Dan Ariely élményét olvasom könyvében (címe Zseniálisan irracionális) az Audi ottani márkaszervizének viselt dolgairól. A lényeget tekintve megegyező tapasztalatot szereztem magam is, de Magyarországon, s nem az Audit, hanem a Fordot illetően. Ez régebbi történet ugyan, nem olyan friss, mint az amerikai viselkedési közgazdász-pszichológusé, de a párhuzam most előhívta belőlem az én kalandomat is újra.
Aurelyt a pár hónapos Audija hagyta cserben a forgalmas bostoni autópályán, ahol a dübörgő autóáradatban alig tudta elverekedni magát a leálló sávig.

cgm internet közélet felhasználó fogyasztó seo marketing

A városba vontatás után unott, érzéketlen ügyintézők fogadták, kiderült, majd csak négy nap múlva fog szerelő ránézni a kocsijára...

0 Tovább

gerilla

blogavatar

A modern gerilla fegyvere az online tudás. Ennek megszerzése, szétosztása a mai gerilla feladata. Legyen tehát gerillamarketing. S lő(n)!

Blogroll

Gerillamarketing:
Geillamarketing
Marketing blog:
Online marketing mix
SEO-keresőoptimalizálás:
Keresőoptimalizálás
A blog műfajáról:
Blog

Utolsó kommentek

Címkefelhő