Nem is olyan régen, hivatkozva egy, a magyar web számos lapján megjelent grafikonra, megmutattam, hogy csak részben van igazuk azoknak, akik szerint a taxisok uber-ellenes mozgalma tulajdonképpen az uber malmára hajtja a vizet (pontosabban az autójába az utast) - vagyis az ubernek csinál propagandát. > Árnyalunk az uber überségén

Kíváncsi voltam, hogy néhány hét elmúltával miként alakult a helyzet, vagyis az újabb uber-ellenes hatósági intézkedések (újabb büntetési tételek márciustól; megtörtént rendszámlevétel) és újabb taxis tüntetés után hogyan alakult a weben a taxira illetve az uberre történő keresés aránya. Most újra lekérdeztem a Googletól (a Google Trends segítségével) ugyanazt, s ezt a választ adta a keresőkirály:

taxi uber sofőrszolgálat
Taxi = kék; uber = piros

 

Lám, az érdeklődés (az internetes keresések alapján) visszatért az eredeti állapotokhoz. Vagyis a szenzációként beharangozott hír valóságtartalma (mármint, hogy a taxisok akciója csupán az uber iránti érdeklődést erősítette) egy hónap után kimúlt.
Nahát, a szenzációk tartalmi értékeire, lám, vigyáznunk kell!
***

Mellesleg jegyzem meg, hogy a sofőrszolgálatok iránti érdeklődés nem változott. Sőt!
Az uberesek sofőrszolgálatnál keresnek munkát

Egy tipikus képviselője a személyszállítás e viszonylag új formájának Budapesten sajnos kimúlt.