Übereljük az Ubert

Grafikon járja be, ha nem is Európát, de az internet magyar tájait. Ez az uber keresettségét mutatja az interneten, és ez a keresettség a taxis tüntetés nyomán megnövekedett kiugró érdeklődést tükrözi.
A közvélekedés szerint lám a taxisok, a negatív reklámjukkal az általuk gyűlölt uber népszerűsítését segítik.

 

Ami ennyire kézenfekvő, azt nem árt ellenőriznünk!
Pláne, ha ismerünk egy marketinges analógiát, tudnillik azt, hogy a kóla háborúk idején (amikor a reklám eszközeivel vívnak csatát) nem egyik vagy másik kóla fogyasztása nő meg a hírverés nyomán , hanem mindegyiké! Még azoké is, amelyek nem vesznek részt a csatározásban.

Tehát árnyaljuk a képet, nézzünk rá egy olyan grafikonra, amely nem csak az uber, hanem a taxi iránti érdeklődést is egyidejüleg mutatja. (Google Trends; Magyarország; utolsó 12 hónap.)

uber taxi közélet sofőrszolgálat


Piros = uber; Kék = taxi

A kép bizony a marketing szakírókat igazolja, vagyis mindkét fél keresettsége nőtt az interneten! Mivel a taxi fogalma szinte 100 százalékban ismert a magyar lakosság körében (az uberé pedig nem), engem meg is lep, hogy a taxira történő keresések száma növekedett.

Egy kis taxis rejtély

Ábránk egy érdekes taxi iránti érdeklődés növekedést - kiemelkedést - mutat a decemberi ünnepek idején, tehát a taxis megmozdulás előtti időkben, miközben az uber grafikonja meg sem moccan.
Vajon mit jelenthet ez?
Csak nem azt, hogy az ünnepek idején csupán a sárga autóval személyt szállítók dolgoztak? Vagy csupán annyi a magyarázat, hogy az utazó közönség elsősorban mégiscsak a taxihoz szokott?
Hogy mi lesz jövőre? - erre nézve még nincs grafikonom :-)

P.S. 2016.02.19.
Friss hír az Uberrel kapcsolatban. A sofőrök a sofőrszolgálatokhoz tartanak:

Az uberesek sofőrszolgálatnál keresnek munkát

> Buli van. Sofőrszolgálat, Uber, taxi és egyebek

> Spicceseknek sofőrszolgálat