Forrón aktuális
Amit a következő képen látunk, az egy Google Cégem bejegyzés lenyomata. Keltezése szerint egy nappal vagyunk korábban, minthogy a sportszerető közvélemény figyelmének középpontjába kerül a Wales elleni labdarúgó EB mérkőzés. És három nappal azután kerül elénk, amikor átadásra került a Puskás Stadion.
Aligha hiszem, hogy volna ennél aktuálisabb, pszichológiai szempontból alkalmasabb pillanat arra, hogy egy focival kapcsolatba hozható terméket ne próbáljon a közönség figyelmébe ajánlani egy olyan értékesítő, kereskedelemben érdekelt szervezet vagy személy, akinek/amelynek ilyen terméke van.
A Stagra bútoráruházak ráéreztek a pillanatra!
A fenti képen a váci Stagra Bútorbolt bizonyítja ezt Google Cégem bejegyzésével.
Újságírás és reklám - vannak azonos törvényszerűségeik
Az újságírásban régóta ismert szöveg, hogy a tegnapi hír ma már senkit sem érdekel. Hivatalosan az Aktualitás törvényének is mondhatjuk a szabályt, amely arra irányul, hogy az olvasó csakis a friss hírek iránt fogékony. (Most az egyéb kritériunoktól nagyvonalúan tekintsünk el.)
A reklámban hasonló a helyzet, csak kicsit másként. Ebben az iparágban érdemes a sokak által követett dolgokhoz, eseményekhez, aktualitásokhoz kapcsolódni - mint most például a foci iránt megnövekedett érdeklődés.
gy - csupán kicsit sántító - hasonlattal élve: napszemüveget leginkább a napsütötte nyarakon lehet eladni!
***
P.S. 2019.11.20. Amennyire lehetséges, a tegnap esti Wales ellenében elszenvedett 2 nullás vereség után a focis hirdetéseket érdemes eltűntetni az weben szörfözők szeme elől. Ugyanis a hirdetés pozitív tartalma rövid időre negatív érzelmek hatása alá kerül, s nem teljesít a hirdetés.
***
Témánkba vágó bejegyzések: